Crêpes med räkstuvning

Ååå vad jag blev sugen på crêpes för någon vecka sedan, så när jag gjorde pannkakor häromdagen så gjorde jag några extra för jag visste att jag ville göra crêpes!

4 port
225 grader

6 st stora stekta pannkakor

Räkstuvning:
2 msk smör
1 dl vetemjöl
Spad från räkor
3 dl grädde
Dill
Cayennepeppar
Paprikakrydda
Salt
Peppar
1 grönsaksbuljongtärning
Ljus maizenaredning
Räkor

Riven ost

Gör stuvningen genom att smälta smöret och rör sedan ner mjölet i smöret och späd sedan med spad och grädde, rör hela tiden. Låt koka upp under omrörning och smaka sedan av stuvningen med alla kryddor. Rör sist ner räkorna och tag av från plattan. Fördela stuvningen i mitten av pannkakorna och vik och rulla ihop pannkakorna och lägg över i en smord ugnsform. Strö på riven ost och gratinera i ugnen ca 15-20 min. Servera med en god grönsallad.

Kommentarer